donderdag 10 februari 2011

Paardencoachingservaringen van Yvonne Pulles

Lieve Charlotte,

Op zoek naar een "tussenstap" om na een harde val van het paard eerst weer wat vertrouwen op te bouwen (en intussen ook nog fysiek te herstellen), ben ik via internet bij jou terecht gekomen. Ik wilde daarbij ook aandacht voor het leiderschap wat je moet geven aan een paard. Toen je begon over het opstappen op één van de paarden, begon ik te twijfelen of ik daar al aan toe was, hoewel ik het heel graag wilde. Maar ik voelde de zenuwen opkomen, een "knoop-in-je-maag-gevoel". Eén van de paarden richtte op dat moment haar aandacht meteen op mijn maag/buik en je vroeg mij of ik daar last van had, je zag dat al aan het paard. Het samenzijn met de paarden en jou heeft uiteindelijk geleid tot iets wat ik nauwelijks kan beschrijven, maar ik doe een poging.

Bij het betreden van de wei kwamen de meeste paarden één voor één kennismaken. Dat was al een heel mooie ervaring. Vervolgens namen zij spontaan een rol aan. Jij beschreef dit heel duidelijk zodat ik hieruit meteen kon afleiden wie door welk paard vertegenwoordigd werd. Het ging heel spelenderwijs, met een plaats in de wei uitzoeken waar het goed voelt, naar een paard lopen of juist er vandaan. Hierdoor werd ik me meer bewust van de wisselwerking van energie tussen de paarden en mij. Binnen een paar minuten waren we al tot de kern gekomen van wat er op dit moment belangrijk is in mijn leven, en wat voor mij tot dan toe voor een groot deel nog onbewust was. Het thema leiderschap blijkt voor mij een diepere onderlaag te hebben, en zo kwamen we uit op een vraag over verbinding, waarmee ik nu aan de slag kan. Eerlijk gezegd moet ik alles nog een beetje laten bezinken, maar het was zonder overdrijving een prachtige en intense ervaring.

Zoals ik je al vertelde, heb ik de afgelopen paar jaar door mijn persoonlijke omstandigheden behoorlijk wat vormen van therapie en coaching gekregen. Allemaal hebben ze mij iets opgeleverd. Maar deze paardencoachsessie ging direct de diepte in, meteen naar de kern van wat in mijn onderbewuste het belangrijkst is. De puurheid van de paarden, samen met jouw scherpe intuïtie, en jullie liefdevolle en respectvolle benadering, hebben mij diep geraakt. Ik ben er daarom ook van overtuigd dat deze vorm van coaching goed zou kunnen werken bij mensen die bijvoorbeeld psychisch overbelast zijn. Juist omdat je in zo'n periode vaak moeilijk vat krijgt op wat er zich diep van binnen afspeelt en wat je in je hart echt wilt. Omdat ik niet de hele middag kon blijven, hebben we niet alles helemaal kunnen uitwerken. En dat geeft ook niet, want er gebeurde al zoveel waardoor ik alvast vooruit kan. Maar ik kom binnenkort echt nog een keer naar je toe.

Ik wens je veel succes met CV-coaching, en veel liefde voor jou en je paarden.

Tot snel!
Yvonne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten