zondag 16 januari 2011

Paardencoachingservaringen van Nicola van den Einden.



Via mijn vriend en een collega van hem hoorde ik dat Charlotte familie-opstellingen met paarden deed.

Ik wilde al heel lang eens een familie-opstelling gaan doen en één met paarden i.p.v. mensen leek me nog interessanter. Al kon ik me er van tevoren moeilijk een voorstelling van maken hoe dat dan zou gaan.

Ik heb Charlotte eerst wat verteld over mijn familie en daarna zijn we naar de wei gegaan. We moesten eerst door een wei met een pony en paard van een andere eigenaar om in de wei met de paarden van Charlotte te komen. Dit paard en de pony gingen echter meteen meedoen aan de sessie en "vertelden" Charlotte al wat over de verhoudingen en relaties in mijn familie.

De paarden van Charlotte kwamen ook meteen op ons af toen we die wei binnen stapten. Ik vond het heel knap hoe Charlotte direct allerlei dingen kon benoemen en de juiste vragen wist te stellen. Eén van de paarden was mijn moeder maar af en toe zat Charlotte ook in de rol van mijn moeder, wat ik erg prettig vond. Het paard verduidelijkte al veel door zijn houding en gedrag, maar het was ook heel fijn om via Charlotte vragen te kunnen stellen aan mijn moeder en om op die manier verduidelijking te krijgen.

Ik vond dat Charlotte heel precies was in wat ze deed en ook heel volledig. Ze nam er echt heel uitgebreid de tijd voor en voelde heel nauwkeurig aan of het al "klaar" was of nog niet helemaal.

Ik vond de nazorg voor de paarden ook mooi om te zien: ze ging de paarden nog allemaal even af om er zeker van te zijn dat ze weer terug in hun eigen rol/vel zaten.

Het was een mooie ervaring waar ik veel aan gehad heb en die me een inzicht heeft gegeven wat ik op een andere manier nooit zo duidelijk had kunnen krijgen.

Dankjewel!

Groetjes Nicola









Geen opmerkingen:

Een reactie posten