vrijdag 24 september 2010

Teamcoaching Bancair AOV, SZ, ACHMEA












"Anders Veranderen" en "Samen Werken" m.b.t.:
-------------------------------------------------------------------------------------------------
- Verbazen & Verbinden.
- Denken & Doen.
- Het leren waarnemen (door de spiegel van het paard) van ons eigen gedrag en dat van anderen.
- Leren feedback geven en ontvangen (door de spiegel van het paard).
- We zijn als groep meer dan de som der delen en dat ook echt ervaren in een korte organisatie opstelling. Het ervaren van de gekozen plek of de richting waarin je kijkt t.o.v. het paard en de rest van het team. Ervaren of er op deze manier beweging mogelijk is....
- Je kracht en je plek t.o.v. het paard en je andere teamleden aan leren voelen.
- Omkijken en benoemen wat we samen al tot stand hebben gebracht.
- Werken vanuit vertrouwen, veiligheid en met een glimlach met elkaar.
- Experimenteren met leiding geven, richting geven en drijvende krachten.
- Niets is goed of fout, het experiment en het ervaren staat voorop!
-------------------------------------------------------------------------------------------------
"Gewoon Doen" , "Bewust Zijn" en soms bewust even "Stil Staan".
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Het gewaagd doel van Achmea: De meest vertrouwde verzekeraar zijn!
Kernwaarden: Inleven, vernieuwen en waarmaken.
Onze kernkwaliteiten: Vakmanschap, verbeteren & verbinden.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Deelnemers aan deze paardencoaching op 22 september 2010 waren:
Danielle Driessen, Ruud Klever, Diliana van Horssen, Marco Geuzendam, Imke Nooten, Louis Beek, Miranda Wiessner, Marco Karel, Loes v.d. Berkmortel, Anthony van Erp, Ram Raghoenandan, Alex Smits, Rogier van den Bergh, Ursula Vereggen en Charlotte van Iersel.
---------------------------------------------------------------------------
Lieve Charlotte,

Het heeft even geduurd, maar hier dan mijn reactie op onze teamdag op 22 september. Ik zag er een beetje tegenop omdat ik nog niet lekker in mijn vel zat/zit, maar voor mij was het in 1 woord geweldig. Er hing een ontspannen sfeer en daardoor stond iedereen open om deel te nemen aan de activiteiten/opdrachten. Mogelijk dat niet iedereen het nut ervan in zag, maar daarom was het des te leuker dat iedereen meedeed.

Ik heb veel in mij opgenomen over wat jij vertelde en wat jij waarnam tijdens de opdrachten. Hierdoor gingen mijn ogen ook open en keek ik met andere ogen naar jouw paarden en de collega’s. Sommige dingen bevestigden mijn kijk op de collega’s, maar soms kwam er ook iets anders naar boven of werd iets duidelijker, superinteressant!

Ik wil in de toekomst graag nog eens bij je komen voor een persoonlijke coaching, niet op een speciaal vlak. We zien wel waar we dan uitkomen.
Dank je voor deze ervaring.

Liefs Miranda
-X-
------------------------------------------------------
Lieve Charlotte
Ik heb samen met jou de teamdag in elkaar mogen zetten. Ik ben blij dat ik er van het begin tot einde bij betrokken was. Ik heb zelf een persoonlijke coaching gehad en daarna de teamdag. Ik was best een beetje zenuwachtig maar het was een geslaagde dag.
Het contact maken met het paard was de eerste opdracht, zo leuk om dingen te zien gebeuren die gewoon echt bij de persoon passen. Ik denk dat dit een goede eerste opdracht was. Ik ben blij met heel het team, dat ze er zo open in gegaan zijn.
De laatste opdracht in de groepjes die door mij waren samengesteld was ook gewoon SUPER!! Geweldig om te zien wat voor persoon iemand is en hoe het paard hierop reageerd. Ik heb weer veel nieuwe inzichten gekregen deze dag.
Ik was aan het einde van de dag kapot, maar kijk terug op een geweldige dag die ons weer als team een stuk dichter bij elkaar heeft gebracht!
Charlotte je hebt het hartstikke goed gedaan, kei moeilijk lijkt het me om met een team te doen waar jezelf onderdeel van bent. Bedankt weer voor deze ervaring en bedankt dat ik er vanaf het begin af aan mijn steentje aan heb mogen bijdragen!
(sommige dingen moeten gewoon zo zijn!)
Liefs Danielle -x-



Geen opmerkingen:

Een reactie posten