donderdag 29 juli 2010

Paardencoachingservaringen van Sandra van Wikselaar, 30 jaar.

Ik ben Consultant Werving en Selectie bij een mooie organisatie wat bemiddeld vanaf MBO+ tot aan academisch niveau.

Een nuchter Zeeuw, zo kun je mij wel typeren. Ik hou vreselijk van paarden, ik graag bij ze in de buurt, ik rijd graag met ze en de paarden die ik in mijn leven heb (heb gehad), hebben mij onvoorwaardelijke liefde en vriendschap gegeven. Maar om ze op coachende wijze te gebruiken voor coaching vond ik wat vaag.

Zou het dan ook echt werken?
Het werkt! Ik ben niet meer sceptisch en ik vind het ook niet meer vaag, maar je moet het wel ervaren.

Samen met de 4 mooie paarden waar Charlotte mee werkt, hebben we een systeemopstelling gedaan. Er zit in mijn systeem flink wat scheef, dit weet ik al lange tijd, maar het is een proces, waar je nooit helemaal klaar mee bent. Ik praat er niet graag over, heb er al met genoeg hulpverleners over gepraat. Ik heb ervaringen, dat zij je willen helpen, maar dat ze nooit een daadwerkelijk beeld geven van hoe het werkt of is. Mijn coaching met de paarden was mooi en emotioneel en het heeft me geholpen te visualiseren, wat er binnen mijn systeem scheef zit. Maar ook lieten de paarden me door de opstellingen zien, dat er ook veel liefde zit in mijn systeem, waardoor ik zaken in perspectief kan plaatsen. Zij lieten mij dingen zien, die ik wel weet, maar die nog geen persoon mij zo duidelijk gespiegeld had.

Charlotte begeleidt dit erg goed, ze kan zichzelf leeg maken en zichzelf opzij zetten voor een ander en dat maakt haar een goede coach. Ze kijkt zonder oordeel en weet op een respectvolle en liefdevolle manier de kern te raken. Ze weet het ook positief af te sluiten, waardoor ik het gevoel had, dat ik er weer tegenaan kan. En dat ik ook mag ontvangen en trots mag zijn op wat ik wel heb. Dit kan ik meenemen in mijn relatie met mijn man, binnen mijn vriendenkring en op mijn werkplek.

Toen ik even in de wei bleef en de paarden na de sessie in hun natuurlijke habitat bezig zag, zag ik duidelijk dat het anders was, dan op het moment dat ik mijn gevoel op hen projecteerde. Het is moeilijk uit te leggen aan mensen die dit niet hebben ervaren...ik zou zeggen..ga het eens ervaren! Alleen dan weet je hoe het voelt om echt liefde te krijgen, die echt onvoorwaardelijk is en waar niets voor terug wordt verlangt. Prachtig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten