donderdag 29 juli 2010

Paardencoachingservaringen van Ilona van Ree, 47 jaar. ACHMEA-DiVA

Ik werk als acceptatie adviseur voor arbeidsongeschiktheidsverzekeringen bij Interpolis Achmea.

Aangestoken door Charlotte (mijn collega bij Interpolis Achmea) haar enthousiasme werd ik steeds nieuwsgieriger naar haar werk met haar paarden. Ze kon/kan er prachtige verhalen over vertellen. Ook haar site intrigeerde mij zeer, waardoor ik niet kon wachten om een sessie mee te maken.

Ik ben altijd al dol op paarden geweest, maar heb helaas zelf nooit paardgereden. Wel heb ik via vrienden altijd veel contact gezocht met paarden waar mogelijk. Ook mijn dochter is een groot paardenliefhebber. Zij heeft apart van mij ook een sessie gedaan bij Charlotte en was er zeer van onder de indruk.

Wat ook een belangrijke reden was dat ik een sessie wilde doen, is dat ik zeer turbulente jaren achter de rug heb. Ik heb de afgelopen 2 jaar vele dingen meegemaakt. Ik heb mezelf daar redelijk goed doorheen kunnen leiden, maar het heeft nu een beetje zijn weerslag gekregen. Ik hoopte bij Charlotte en haar paarden een beetje rust terug te vinden, en een stukje verklaring voor mijn onrust. Ik ben altijd een bezige bij geweest, maar wil nu eigenlijk een beetje rustiger worden en meer rust vinden bij mezelf, maar ik weet zelf niet goed hoe ik dat moet doen.

Toen ik de wei instapte, reageerde de paarden helemaal niet. k dacht gelijk: dat heb ik weer! Maar Charlotte legde me uit dat ik waarschijnlijk niet goed geconcentreerd was, en dat klopte wel een beetje. Ik had teveel vragen, die ik beantwoord wilde zien en daardoor kreeg ik niet echt contact met een paard. Toen ik me meer op de paarden zelf concentreerde, kwamen er inderdaad 2 naar me toe. Later bleek ook dat zij datgene vertegenwoordigde, wat mij het meeste bezig hield.

Charlotte verdient veel lof in deze! Hoe zij met de paarden omgaat, ze leest, maar ook de rust die ze daarbij uitstraalt. Ik had me voorgenomen niet alles van mezelf bloot te geven, zo ben ik niet, maar het ging vanzelf bij haar. Ze straat een vertrouwen uit, zodat je weet dat het bij haar in goede handen is en blijft. Ze dwingt je niets op, maar geeft uitleg. De puzzel die je in je leven aan het leggen bent, wordt geordend/bevestigd door haar en haar paarden en geeft duidelijkheid.

Het is een gebeurtenis die je zelf moet ervaren, beschrijven is bijna niet mogelijk. Ik ga zeker nog een keer terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten